FANDOM

Veera Puolakka on Pepin äiti ja Ossin sisko. Veera työskenteli Lahdessa asuessaan opettajana ja oli Sampo Kaukovaaran luokanvalvojana. Myöhemmin Veera tutustui Sampon isään Panuun. Pari alkoi seurustella ja muutti perheineen Panun työn perässä Helsinkiin. Panu jatkoi työtään lentokapteenina ja Veera siirtyi äidinkielenopettajaksi samalle yläasteelle Pihlajakadun silloisten nuorten kanssa. Panun kadonneen ja kuolleeksi julistetun entisen vaimon Iiriksen palatessa Pariisista Suomeen Veera huolestui, että Iiris paljastaisi heidän yhteisen salaisuuden. Peppi huomasi äitinsä salailevan jotain ja pian Veera paljasti tienneensä koko ajan Iiriksen olevan elossa. Peppi kirjoitti äitinsä tunnustuksen päiväkirjaansa ja Veeran ja Panun häissä Sampo luki Pepin päiväkirjasta tämän salaisuuden. Sampo paljasti salaisuuden kaikille juhlavieraille ja Veeran ja Panun ongelmat alkoivat. Pari yritti pelastaa suhteensa käymällä muun muassa parisuhdeterapiassa. Suhde sai kuitenkin viimeisen niittinsä, kun Veera näki Panun suutelevan Iiristä. Veera päätti jättää Pihlajakadun taakseen ja muutti Lappiin. Myöhemmin Panu yritti vielä saada Veeraa palaamaan luokseen, mutta pari erosi lopullisesti. Veera esiintyi sarjassa vuosina 2008–2009, mutta palasi vierailemaan syyskuussa 2011, kun Peppi joutui huumeiden käytön seurauksena sairaalaan. Veera palasi sarjaan vuonna 2013 lapsenlapsensa Taigan ristiäisiin, jossa hänelle paljastui Pepin ja muun Kuulan perheen Siperiapiinan todellinen syy. Pepin puolustaessa Sergeitä ja Helenaa sekä valehdeltua poliiseille, päätti Veera katkaista yhteydet Peppiin ja Taigaan ja lähteä takaisin Rovaniemelle. Toukokuussa 2014 Veera nähtiin jälleen Pihlajakadulla, kun Peppi soitti lohduttomana äidilleen ja pyysi apua, sillä hänen ja Sergein suhde oli vaakalaudalla. Veera kuitenkin torjui Pepin ja sulki puhelimen. Myöhemmin hän kuitenkin tuli matkalaukkujen kanssa Pepin ovelle hakemaan häntä ja Taigaa luokseen.