FANDOM

Silja Hickley (o.s. Salin) on Jukka ja Maarit Salinin tytär sekä Aleksi ja Saku Salinin sisko. Häntä esitti vuosina 1999–2000, 2001 ja 2002 Jonna Keskinen.

Pihlajakadulla asuessaan Silja oli Kalle ja Miia Laitelan hyvä ystävä. Silja vietti heidän ja veljensä Sakun kanssa paljon aikaa. Silja suhtautui hyvin huonosti äitipuoleensa Hannaan ja Silja ei koskaan sopeutunut kunnolla häneen. Silja yritti saada vanhempiansa yhteen, mutta se ei onnistunut.

Silja ihastui veljensä Aleksin parhaaseen kaveriin Kari Taalasmaahan, joka oli hieman häntä vanhempi. Silja ei kuitenkaan saanut Karilta vastakaikua, mutta Kari yritti Siljan avulla saada Jukalta kiristettyä rahaa. Kari oli nimittäin lähtenyt Siljan kanssa motelliin. Silja yritti saada Karia sänkyyn, mutta Kari ymmärsi, että meneminen Siljan kanssa sänkyyn olisi väärin. Kari jätti Siljan linja-autoasemalle ja lähti joksikin aikaa pois Pihlajakadulta.

Siljan seuraava varsinainen ihastus oli Tommi Tiihonen, joka oli mielisairas. Tommi oli kuolleen filmitähden Tyyne Puustisen eli Rebecca Liekan suuri fani ja hän etsi tätä Pihlajakadulta. Tyyne oli kuitenkin tällöin jo kuollut. Saatuaan selville, että Aki Nikkinen oli osaksi syyllinen Puustisen kuolemaan, Tommi yritti saada ihmisiä ymmärtämään Akin olevan murhaaja. Tommi valoi itsensä bensiinillä ja uhkasi sytyttää itsensä tuleen. Aki kuitenkin esti tämän ja Tommi tajusi silloin, että Aki ei ole täysin paha. Tommiltakaan Silja ei saanut vastakaikua tunteisiinsa.

Tommin jälkeen Silja ihastui myös Kalleen. Tämän jälkeen hän seurusteli valokuvaajan Atte Tenolan kanssa. Silja lähti vaihto-oppilaaksi Utahiin, Yhdysvaltoihin. Ennen lähtöään Silja sai selville Aleksin ja Hannan suhteesta, mutta ei kuitenkaan paljastanut näitä. Silja tuli Aleksin ja Hannan lapsen Sofian sylikummiksi. Silja oli ristiäisissä vähällä paljastaa Aleksin isyyden, muttei tehnyt sitä. Tuolloin ei tiedetty kuka Sofian isä oli.

Utahissa Silja rakastui Matthewiin, he menivät naimisiin ja Silja muutti sukunimensä Hickleyksi. Parilla on kaksi lasta. Silja palasi Suomeen syöpään kuolleen Miian hautajaisiin, muttä lähti pian takaisin perheensä luokse Utahiin.

SukulaissuhteetEdit

Romanttiset suhteetEdit