FANDOM

Pihlajakadun asukkaat kokevat järkytyksen oli Salattujen elämien ensimmäinen jakso, joka esitettiin 25. tammikuuta 1999.

Jakson tapahtumat

Talonmies Seppo Taalasmaan ja hänen vaimonsa Ullan pyynnöstä poliisi on tullut tutkimaan, miksi Tyyne Puustinen ei avaa ovea. Hänet löydetään asunnostaan kuolleena, ja poliisi ryhtyy selvittämään kuolinsyytä.

Aki Nikkinen ja Markus Ekholm ovat etsineet pitkään sopivaa liiketilaa kahvilalleen ja löytävät lopulta sopivan. Katja Vainio lupautuu sisustussuunnittelijaksi. Katjan sisko ja kämppäkaveri Jenni on tuonut kotiinsa herrasmies Toni Veijalaisen. Jenni saa kirjeen, jossa kerrotaan, että hänet on erotettu koulusta jatkuvien poissaolojen vuoksi. Samalla myös tuet loppuvat, joten Jenni pyytää Tonia heidän alivuokralaisekseen.

Jukka Salin ja hänen uusi vaimonsa Hanna palaavat Kanariansaarilta kotiin. Kotona heidät ottavat vastaan juuri armeijasta päässyt Aleksi, perheen keskimmäinen lapsi Saku sekä perheen kuopus Silja. Hanna ja Jukka paljastavat lapsille avioituneensa matkan aikana. Saku ja Aleksi ovat iloisia Hannan muutosta heidän luokseen, mutta Silja ei ota uutista hyvin, eikä asiaa auta se, että Silja saa kuulla Aleksin tietäneen avioliittoaikeista.

Salinien naapurissa asuu Ismo Laitela, joka on leskeksi jäänyt kahden teini-ikäisen lapsen, Miian ja Kallen yksinhuoltaja. Ismo työskentelee kauppiaana Ismon valinta -nimisessä kioskimaisessa kaupassa. Juristi Laura Kiviranta asustaa yksin vannoutuneena sinkkuna.