FANDOM

Ossi Petteri Puolakka on fiktiivinen hahmo televisiosarjassa Salatut elämät. Ossi oli sarjassa mukana helmikuusta 2004 joulukuuhun 2013.

TaustaEdit

Ossi on kotoisin Sodankylästä. Ossilla on useita sisaruksia, joista Veera on kaikkein läheisin, vaikkei Ossi ja Veera olekaan toisiaan enää muutamaan vuoteen nähneetkään. Ossi on läheinen myös Veeran Peppi-tyttären kanssa. Isäänsä kohtaan Ossilla on vanhoja kaunoja; isä onnistui sotkemaan perheensä raha-asiat Ossin ollessa nuori, eikä Ossin isän ja äidin avioliittokaan ollut pelkkää onnea.

Ossi on urheilullinen ja energinen ja hän onkin kiertänyt ympäri maailmaa myös hiihtopummina ennen kuin vakiintui Helsinkiin asumaan. Ossi asui pitkään parhaan ystävänsä Riku Jääskeläisen perheen luona Rakkavaarassa. Rikun kuolema satuttikin Ossia kovasti; Riku ja Ossi olivat kuin veljeksiä.

Elämä PihlajakadullaEdit

Ossi saapui Pihlajakadulle keväällä 2004. Komeana miehenä Ossi saavutti välittömästi niin Elina Taalasmaan kuin Camilla Mustavaarankin huomion kahvila Kentaurin avajaisissa.

Ossi muutti Pihlajakadulle ullakkoasuntoon parhaan ystävänsä Rikun kanssa ja aloitti työt Snow Teamissa. Huolettomana naistenmiehenä Ossi vietti villiä sinkkuelämää, mutta ihastui myös Rikun tyttöystävään Katri Sieviseen. Ossi päätyi solmimaan pomonsa Elinan kanssa sopimuksen: Ossi saattaisi Elinan raskaaksi, ja Ossi saisi vastuun Snow Teamista itselleen. Kun Elinalle selvisi, että Ossi on todellisuudessa steriili eikä voi saada lapsia, Elina antoi potkut Ossille ja palkkasi tilalle Ismo Laitelan. Ossi aloitti työt Kentaurissa.

Helsinkiin muuttanut Rikun äiti Tanja herätti Ossissa jälleen vanhoja tunteita; Ossi oli ollut nuorempana ihastunut Tanjaan. Ossi ja Tanja päätyivät sänkyyn, mutta Riku yllätti heidät ja lähti humalassa suutuspäissään ajamaan autolla. Riku ajoi kolarin, menehtyen Ossin ja Tanjan suureksi suruksi.

Rikun kuolemasta toivuttuaan Ossi alkoi jälleen piirittää Ismon kanssa suhteen aloittanutta Tanjaa. Elina suostui lopulta palkkaamaan Ossin takaisin Snow Teamiin, jolloin Ossi pääsi aitiopaikalle tarkkailemaan Tanjan ja Ismon suhdetta. Ossille paljastui ennen Tanjaa Ismon peliriippuvuus, josta Ossi kertoi Tanjalle.

Vaikka Ossi ja Tanja päätyivätkin myöhemmin jälleen sänkyyn, Ossi alkoi kiinnostua Juulia Autiosta, joka paljastui myöhemmin Tanjan tyttäreksi. Ossi päätyi sänkyyn naapurinsa Jenni Vainion kanssa, ja alkoikin lopulta oikeasti rakastua Jenniin. Jenni ei kuitenkaan kertonut omista tunteistaan, ja Ossi aloitti parisuhteen Isabella Holmin kanssa. Rakkaus Jenniin ei kuitenkaan unohtunut, ja lopulta Ossi ja Jenni päätyivät yhteen.

Ossi joutui pyramidihuijauksen kohteeksi ja menetti suuren summan rahaa, mutta kaikesta huolimatta Ossi ja Jenni pysyivät yhdessä. Ossi painoi kovasti töitä, ja lopulta sairastui aivoverenvuotoon. Juuri ennen kuin Ossi joutui leikkaukseen, Ossi ja Jenni menivät sairaalassa naimisiin. Leikkauksen seurauksena Ossi kuitenkin menetti muistinsa ja näin ollen myös unohti rakkautensa Jenniin.

Ossi muisti palautui vasta muutamia kuukausia myöhemmin Sara Polvijärven lukittua Ossin ja Jennin majatalo Amandan viinikellariin. Jenni oli kuitenkin jo ehtinyt aloittaa suhteen Miika Mäkelän kanssa. Jenni ja Miika kuitenkin erosivat, ja pian Ossi ja Jenni aloittivat jälleen suhteen.

Ossin mustasukkaisuus nosti päätään, kun Jenni tutustui tiede- ja teknologiaministeri Asko Erkkilään. Jenni vakuutteli, ettei hänen ja Askon välillä ole mitään, mutta pian Jenni ja Asko päätyivät sänkyyn ja Jenni jätti Ossin. Ossi yritti sabotoida Jennin ja Askon suhdetta, mutta tajusi lopulta, että Jenni rakastaa Askoa. Ossi päätyi sänkyyn Jennin työkaverin Cindy Rintalan kanssa. Ossi alkoi ihastua Cindyyn, mutta kun Jenni ja Asko erosivat, päätyi Ossi Jennin lohduttajaksi ja vanhat tunteet nostivat jälleen päätään.

Pian Cindy kertoi olevansa raskaana Ossille, mutta Ossi kiisti kaiken: hänhän on steriili. Ossi meni tutkimuksiin, joissa selvisi, että on olemassa pieni mahdollisuus, että Ossi voisi saada lapsia. Ossi olisi halunnut pitää lapsen, mutta Cindy valehteli tehneensä abortin, vaikka todellisuudessa olikin luvannut antaa lapsensa adoption kautta Heli Sieviselle. Jennille Ossi ei kertonut mitään koko asiasta. Ossi ja Jenni päättivät lopulta mennä naimisiin. Häissä Ossille ja Jennille kuitenkin selvisi yllättäen, että Cindy on edelleenkin raskaana.

Cindy päätti pitää lapsen, ja Ossi halusi olla tämän isä. Jennin oli sopeuduttava siihen, että hänen miehensä odottaa toisen naisen kanssa lasta. Cindy paljasti Ossille olevansa ihastunut tähän, ja Ossi tajusi tuntevansa samoin. Cindyn synnytys käynnistyi etuajassa, ja tuoreet vanhemmat järkyttyivät, kun poikavauva ei ollutkaan syntyessään kunnossa. Ossi lohdutti Cindyä ja kaksikko päätyi suutelemaan. Jenni näki suudelman, mutta Ossi ei jaksanut välittää: vauva oli etusijalla. Lopulta selvisi, että vauva on kunnossa, ja Ossi tajusi olevansa isä. Ossin jättämä Jenni katkeroitui, minkä seurauksena hän vaihtoi sairaalassa Ossin ja Cindyn sekä Isabellan ja Sebastian Vuorelan poikavauvat keskenään. Ossi ja Cindy kasvattivat todellisuudessa Isabellan ja Sebastianin poikaa Oliver Vuorelaa. Ossin ja Cindyn oikea lapsi Alexander on kuollut aortta-aneurysmaan. Kun Isabellalle ja Sebastianille selvisi asia, Cindy ja Ossi pakenivat Cindyn vanhempien lahkoon. Isabella, Sebastian, virkavalta ja viranomaiset löysivät heidät lahkosta, ja myöhemmin Oliver luovutettiin Isabellalle ja Sebastianille.

Ossi ja Cindy erosivat myöhemmin Oliverin lähdön jälkeen. Cindy päätyi seurustelemaan Joonatan Sievisen kanssa ja Ossi taas Heidi Aaltosen kanssa. Heidin kanssa jäi kuitenkin lyhyeksi. Ossin isänrakkaus Oliveria kohtaan oli valtaisa, ja hän teki mitä vain nähdäkseen poikaa. Hän kätki Oliverin lahjanalleen kameran, joka kuvasi kaiken aikaa Holmin asunnossa. Ossi tarkkaili kuvaa tietokoneelta. Kerran hän unohti koneen auki, ja Joonatan näki kaiken. Hän lupasi kuitenkin olla kertomatta asiasta muille.

Viimeisenä keinona Ossi teeskenteli päiväkodin työntekijälle olevansa Sebastian, ja kaappasi Oliverin. He menivät Lappiin erämaahan telttailemaan, mutta Peppi, Joonatan ja Cindy saivat asiasta vihiä. He tulivat perästä päin järvelle, minne myös Sergei, Sebastian ja Isabella löysivät. Lopulta Ossi pakeni ja muutti takaisin kotikonnuilleen Rakkavaaraan.

Työelämä HelsingissäEdit

  • Snow Team (Camilla näytti paikan Ossille)
  • Kahvila Kentauri (siirtyi firmaan saatuaan potkut Snow Teamista)
  • Snow Team (sai työnsä takaisin Elinalla oltua pulaa työntekijöistä)
  • Happy Homes (perusti firman erottuaan Snow Teamista)
  • Majatalo Amanda (sai potkut Sergein sammuneena laittamisesta Rovaniemelle menevään junaan)
  • Kuntosali Amadeus (Ossin ja Tuukka Aaltosen perustama yritys)
  • Duo Osmo (Ossin ja Ismo Laitelan lauluduo, päättyi Ismon väkivaltataustan ja Ossin vauvasotkun takia)

RakkauselämäEdit