FANDOM

Nightmare 2Edit

Nightmare 2 (aiemmalta työnimeltään NM2) on työnimi joulukuussa 2014 ensi-iltaan tulevalle elokuvalle, joka perustuu MTV3-kanavan esittämään Salatut elämät-televisiosarjaan. Elokuvan ohjaa Marko Äijö ja sen pääosia näyttelevät Sara Säkkinen, Tero Tiittanen ja Mikko Parikka. Elokuva on jatkoa joulukuussa 2012 ensi-iltansa saaneelle elokuvalle Nightmare – painajainen merellä, josta myös uuden elokuvan työnimi tulee.

Elokuvan tapahtumat sijoittuvat saarelle, jossa elokuvan henkilöt ovat eristyksissä. Ohjaaja Marko Äijön mukaan elokuvan tunnelma on "synkempi kuin ensimmäisessä osassa". Elokuva oli tarkoitus kuvata jo kesällä 2013, mutta Suomen elokuvasäätiön tukipäätösten aikataulun vuoksi kuvauksia siirrettiin eteenpäin. Elokuvan kuvaukset alkavat toukokuussa 2014.

RooleissaEdit

Sara Säkkinen ... Peppi Kuula

Mikko Parikka … Jiri Viitamäki

Tero Tiittanen … Sergei Kuula

Tommi Taurula … Kari Taalasmaa

Hemmo Karja … Janne Haukkala    

Emil Hallberg … Tale Taalasmaa

JuoniEdit

Jiri on perustanut lomasaarelle kesäbaarin, jonne hän kutsuu ystävänsä viettämään viikonloppua. Edellisessä elokuvassa tapahtuneet ikävyydet palaavat Pepin mieleen, kun käy ilmi, että Aino Kaukovaara on kesätöissä paikallisessa mökkikylässä. Saarella tapahtuvien outojen asioiden myötä Peppi tajuaa, että edellisessä elokuvassa alkanut painajainen jatkuu.

Tiivistetyt tuotantotiedotEdit

Käsikirjoitus: Tiina Tanskanen ja Teemu Salonen
Ohjaus: Marko Äijö
Tuotantoyhtiö: FremantleMedia Finland
Kuvaukset: kesä 2014
Ensi-ilta: 3. joulukuuta 2014
Tuotantobudjetti: 591 000 euroa
Elokuvasäätiön tuki: 290 000 euroa
Rahoittava TV-yhtiö: MTV3