FANDOM

Mikko Kannas on kuvitteelinen hahmo Salatuissa elämissä. Mikko on esiintynyt sarjassa 15 ja 16. Tuotantokausilla.

Mikon ensiesiintyminen tapahtui jaksossa Joonatanin valheet ontuvat.

Rooli sarjassaEdit

Ennen sarjaaEdit

Mikko työskenteli Joonatan Sievisen kanssa Norjassa öljynporauslautalla. Kun työt loppuivat, he lähtivät Norjaan. Eräänä iltana Mikko oli Joonatanin kanssa baarissa steroidien vaikutuksen alaisena, ja he alkoivat hajottamaan paikkoja. Steroidipäinen Joonatan pahoinpiteli Mikon sairaalakuntoon ja Joonatan tuomittiin maksamaan vahingonkorvauksia Mikolle.

15. TuotantokausiEdit

Mikko saapui Sievisten ovelle etsimään Joonatania. Hän kertoi Joonatanille, ettei päässyt töihin kipeän jalkansa takia, eikä saanut työkyvyttömyyskorvauksia sosiaalityöntekijöiltä, ja tarvitsisi rahaa uuteen tietokoneeseen. Joonatan ei aluksi halunnut auttaa kaveriaan, mutta Jiri sai hänet muuttamaan mielensä. Joonatan antoi Mikolle rahaa, jotta tämä saisi uuden tietokoneen. Mikko lähti kiitollisena Pihlajakadulta...

16. TuotantokausiEdit

Kun Lasse ja Paula saivat tietää, ettei Joonatanin Torture-peli ole tämän oma, vaan Mikon, he päättivät lähteä käymään Forssassa ostamassa Mikolta oikeudet peliin. Mikko otti Lassen tarjoaman 5000 euron summan oikeuksista vastaan, joskin hieman hämmentyneenä. Myöhemmin Joonatanin uuden pelin, Torture Medievalin markkinointitilaisuudessa Mikko tuli vaatimaan osuuksiaan pelin tuotosta. Hän uhkasi Joonatania lakimiehellä.

TyöelämäEdit

Mikko työskenteli öljynporauslaudalla Norjassa. Nykyään Mikko on työtön.

TyyliEdit

Mikolla on nähty päällään huppari, farkkutakki, farkut ja pipo.

AsuntoEdit

Mikko asuu nykyään Forssassa.