FANDOM

Heiskanen on henkilö, joka esiintyi sarjassa vuosina 2009 ja 2010 sekä jälleen huhti-lokakuussa 2013. Hän toimi kuntosali Kehotuksen omistajana. Heiskanen kauppasi myös steroideja, jonka takia joutui lähtemään maasta, mutta palasi ja sieppasi Isabella Holmin. Isabella sai juonittua itsensä vapaaksi ja sai Heiskasen kaappaamaan Helena Kuulan. Heiskanen kiristi Sebastian Vuorelaa maksamaan hänen ja Joonatan Sievisen viemät steroidirahat takaisin. Helena kuitenkin pääsi köysistä irti ja vangitsi Heiskasen, joka joutui Isabellan ilmiannon vuoksi vankilaan. Heiskanen pääsi vankilasta ehdonalaiseen ja palasi sarjaan takaisin 3. syyskuuta 2010. Heiskanen ajoi moottorikelkalla Ismo Laitelan yli, tarkoituksenaan osua Isabellaan.

Heiskanen palasi sarjaan jälleen huhtikuussa 2013, kun Liisa oli hankkinut tämän Isabellan avuksi selvittämään Majatalo Amandan huonontunutta tilannetta. Hän väitti ujuttautuneensa sisään rikollispiireihin ja urkkivansa esiin tietoja. Heiskanen ilmoitti Sebastianille saaneensa selville oleellisia tietoja; Amandassa vieraillut mysteerinen herra Räty on Korpin poika. Hän kuitenkin valehteli Kuulan perheelle, sillä myöhemmin paljastui, että Heiskanen itse on Korpin poika.

Heiskanen jatkoi edelleen juonitteluaan. Hän neuvoi Sebastiania mistä hän tavoittaisi Korpin pojan. Sebastian toivoi, että Heiskanen hoitaisi Korpin pojan pois päiviltä, mutta tähän hän ei suostunut. Sebastian päätti itse hoitaa asian. Heiskanen lähti Sebastianin perään Isabellan ja Helenan kanssa. Heiskanen johdatti porukan tunnelityömaalle, mistä he löysivät myös kaksi sidottua, pellen naamareihin puettua, hahmoa: Pepin ja Sergein. Kaikille kävi ilmi, että Heiskanen oli heidän vainoajansa. Heiskanen kolkkasi Helenan tajuttomaksi ja sitoi muun porukan kiinni. Paikalla oli räjähteitä, jotka Heiskanen uhkasi räjäyttää. Heiskanen myös tunnusti yrittäneensä ajaa Pepin yli, tappaneensa Jennin sekä tehneensä Pepin ja Sergein asuntoon salahuoneen, josta vakoili heitä. Juuri ennen kuin Heiskanen oli lähdössä, heräsi Helena ja kolkkasi hänet kirveellä. Heiskanen törmäsi tynnyrikasaan ja jäi sen alle jumiin. Helena vapautti muut ja oli aikeissa pelastaa myös Heiskasen, mutta Sebastian veti äitinsä mukaansa. Heiskanen jäi räjähtävään tunneliin. Heiskanen kuitenkin selvisi räjähdyksestä lyömällä tynnyrin alle jääneen kätensä irti kirveellä. Helena ja Seppo löysivät lomamatkalla Havaijille lentokoneesta Heiskasen kaappaamat Sergein, Sebastianin, Isabellan ja Pepin. Heiskanen toi lentokoneen pilotille myrkytettyä ruokaa ja pilotti kuolikin syötyään sitä. Helenan ohjaama lentokone syöksyi taivaalta suoraan maahan. Kuulan perhe selvisi elossa törmäyksestä ja Heiskanen löysi Kuulat Siperiasta. Juuri kun Heiskanen yritti polttaa mökin, jossa Kuulat olivat, kadonneeksi ja kuolleeksi luultu Seppo Taalasmaa ampui kuolettavasti Heiskasta.

Heiskanen nähtiin lääkärinä jo vuosina 1999 ja 2002, nimellä Matti Laitinen.