FANDOM

Aleksi Salin on Tuomas Kytömäen esittämä fiktiivinen hahmo suomalaisessa saippuasarjassa Salatut elämät, jossa hän on ollut mukana vuosina 1999–2004 sekä vuonna 2008 satunnaisesti.

Aleksi on Maarit ja Jukka Salinin vanhin lapsi. Hänellä on pikkuveli Saku ja pikkusisko Silja. Heidän vanhempansa erosivat Maaritin alkoholisoiduttua. Aleksi on samassa rapussa asuvan Elina Taalasmaan veljen Karin pitkäaikainen ystävä. Heidän ystävyytensä pahimpia koettelemuksia oli Karin ja Maaritin lyhyt mutta kiihkeä suhde. Aleksi ehti asua myös jonkin aikaa yksin Laura Kivirannan asunnossa vuokralaisena. Ennen sarjan alkua Aleksi ja Kari pahoinpitelivät miehen, joka yritti raiskata Elinan, Aleksin silloisen tyttöystävän. Pahoinpitelystä Kari otti yksin syyn niskoilleen, minkä vuoksi hän oli sarjan alkaessa vielä vankilassa.

Äitipuolensa Hanna Salinin kanssa Aleksilla oli pian tämän saavuttua perheeseen paremmat välit kuin perheen muilla lapsilla. Aleksin ja Hannan välille kehittyi salasuhde, jonka seurauksena Hanna tuli raskaaksi ja sai lapsen, Sofian. Aleksi oletti ensin Jukan olevan Sofian isä, mutta Aleksin isyys varmistui Hannan kuultua Jukan steriloinnista. Jukalle suhde paljastui vasta hänen kuultuaan Aleksin lepertelevän Sofialle. Suhteen paljastuttua Jukan maailma romahti ja hän jätti työnteon.

Hannan kuoleman jälkeen Aleksi jäi Sofian yksinhuoltajaksi. He muuttivat Nakkilaan Hannan vanhempien luokse. Nakkilassa asuessaan Aleksi alkoholisoitui eikä pystynyt huolehtimaan tyttärestään Sofiasta. Tämän seurauksena Maarit sai Sofian huoltajuuden. Tällä hetkellä raitistunut Aleksi seurustelee Ilona Salon kanssa avoliitossa.

Aleksi esiintyi myös Ismo & Seppo Show / Seppo & Ismo Show -juhlalähetyksessä vuonna 2009.