FANDOM

Aki NikkinenEdit

Aki Nikkinen (s. 13. maaliskuuta 1971) on fiktiivinen hahmo televisiosarjassa Salatut elämät. Hahmo esiintyi sarjassa vuosina 1999–2002. Aki palaa sarjaan syksyllä 2014.

TaustaaEdit

Aki oli poikamainen ja hurjaluonteinen, joka kuitenkin sulatti jään ystäviensä sydämistä. Hänen paras ystävänsä oli Markus Ekholm, joka sittemmin kuoli huumausaineiden yliannostukseen. Hän yritti monin konstein saada Akin huumekaupat ja muut rikokset kuriin. Aki oli lapsena heitteille jätetty ja hän asui monissa sijaiskodeissa, joista hänen tiensä lopulta johti Pihlajakadulle. Hän on ollut vankilassa, osallisena Tyyne Puustisen mysteeriseen kuolemaan, mukana mustan pörssin kaupoissa sekä huumevälittäjänä. Aki valehteli olevansa mielisairas, jottei hän joutuisi olemaan vankilassa, vaan pääsisi mielisairaalaan hoidettavaksi. Samassa mielisairaalassa ollut Katja Vainio kuitenkin näki Akin läpi. Vapaalle jalalle päästyään Aki oli edelleen altis hankkiutumaan hämäriin tilanteisiin ja käyttämään hyväksi itseään tyhmempiä.

TyöEdit

Aki ja Markus perustivat kahvila Barbaarin (myöhemmin Kentauri), jonka myöhemmät omistajat olivat Aki ja Elina. Heillä oli erimielisyyksiä lähes kaikesta, mutta he eivät antaneet sen vaikuttaa paikan imagoon millään lailla. Lopulta he pystyivät sietämään toisiaan ja lopulta jopa ystävystyivät. Aki sai kahvilanpitäjien keskinäisessä kilpailussa usein aikaan kommelluksia. Samalla hän veti taloon asiakkaita ja osasi omaan energiseen, häpeämättömään tapaansa viihdyttää myös erilaisia asiakkaita.

IhmissuhteetEdit

Akin suuri rakkaus Pihlajakadulla oli Jenni Vainio. Hän piti myös Laura Kivirannasta, jonka kanssa hän tosin harrasti lähinnä seksiä. Myös Filippiineiltä kotoisin oleva Chiqi Li kuului Akin ihastuksiin. Hänellä oli romanttinen suhde Markuksen äidin Karin Ekholmin kanssa. Akin vanha tuttu Pasi Ruotsalainen toi Barbaariin alkoholia alle tukkuhintojen. Markus ei voinut estää Akin ja Pasin diilaamista. Pasi rakastui Jenniin, mutta kun Jenni ei vastannut tunteisiin, Pasi lopulta raiskasi hänet. Aki kosti Jennin puolesta pahoinpitelemällä Pasin sairaalakuntoon.

Lähtö sarjastaEdit

Aki lähti sarjasta, kun hän luuli tappaneensa hyvän ystävänsä ja velipuolensa Markus Ekholmin pudottamalla hänet mereen useiden metrien korkeuksista, vaikkei Markus tuolloin oikeasti kuollut. Aki myi osuutensa Barbaarista Elinalle markalla ja lähti pois Suomesta rahtilaivan mukana. Jakso esitettiin alun perin 11. tammikuuta 2002. Aki kuitenkin nähtiin vuoden 2009 keväällä esitetyssä erikoisjaksossa Salatut elämät 10 v.

PaluuEdit

Aki palaa takaisin 13 vuoden tauon jälkeen syksyllä 2014.